BMW M4 DTM Champion Edition

BMW M4 DTM Champion Edition

Szerző: Holvezessek.hu

Fotó: BMW

2014. október 21. 13:37

 

A BMW M4 nem vesztegette az időt, hogy megszerezze első győzelmét a DTM-ben: bemutatkozó szezonjában azonnal a Német Túraautó Bajnokság királyává koronázták. A BMW RMG csapat német pilótája, Marco Wittmann két futammal a tíz fordulóból álló 2014-es szezon vége előtt lezárta a pilóták közti egyéni pontversenyt.

A BMW M GmbH stílusosan ünnepli meg a Német Túraautó Bajnokság idei szezonjában elért kettős győzelmét: a BMW M4 DTM Champion Edition névre keresztelt különleges kiadással (gyorsulás 0-ról 100 km/órára 4,1 másodperc alatt, kombinált üzemanyag-fogyasztás 8,8 liter 100 kilométeren, károsanyag-kibocsátás 204 gramm kilométerenként). A Champion Edition-ből mindössze 23 darabos limitált szériát készít el a BMW, amely Marco Wittmann versenyautójának 23-as rajtszámát tükrözi. Sőt, a különleges kiadás mindegyik példányát – szintén a DTM-győztes iránti tiszteletből – kizárólag a versenyautó Alpesi Fehér fényezésével látják el.

A 23 különleges modell mindegyike a München melletti Garching-ban, a BMW Individual üzemében nyeri majd el végleges formáját, a limitált kiadás különleges ismertetőjegyei pedig igen szoros rokonságot mutatnak a DTM-győztes BMW M4 DTM versenyautóval. A szemkápráztató, színes csík-dizájnnal kiegészített matt fekete motorháztető és csomagtérajtó kiválóan egészítik ki a szériakivitelben is szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tetőt, ahogy az autó oldalán végigfutó karakteres, fekete vonalak is. A vese alakú M hűtőrács keretét narancssárgára fényezik, és amíg az első kerékívek mögé egy M logó, addig az ajtókra a 23-as rajtszám, a hátsó oldalablakokra pedig egy német zászló, mellette a „WIT” név, illetve a „DTM Champion 2014” felirat kerülnek fel.

A BMW M4 DTM Champion Edition mindezeken felül 19 collos könnyűfém felniket kap, valamint fekete toldatokat az első lökhárító és a küszöbök alá, illetve karbonból készült első légterelőket, visszapillantó-házakat, hátsó légterelőt és diffúzort, egyenesen az M Performance Kiegészítők palettájáról.

A Champion Edition exkluzivítása az autó belsejében is megmutatkozik. Az ajtók kinyitásával láthatóvá válnak a különleges küszöbborítások, amelyeken Marco Wittmann aláírása díszeleg. A mindössze 24 esztendős német pilóta autogramja a műszerfal karbon betétjén is megjelenik, amelyen a „DTM Champion 2014” felirat és az adott modell sorszáma is olvasható. Az utastér verseny-hangulatát az M Performance Kiegészítők közül az Alcantara borítású, „12 órás” versenykijelzővel ellátott sportkormány, az Alcantara kézifékkar-szoknya, illetve a karbon kézifékkar-markolat és a karbon M DCT váltókar-környezet erősítik.

Vezetéstechnikai tréning a Nürburgringen

A BMW M4 DTM Champion Edition nagyteljesítményű énjét – amelyhez az erőt a magas fordulatszámú, M Twin Power Turbo technológiával szerelt, 317 kW / 431 lóerő teljesítményű soros hathengeres benzinmotor szolgáltatja – a Drivelogic-kal ellátott M DCT automataváltó, az M karbon kerámia fékrendszer, valamint az M Driver’s Package névre keresztelt különleges csomag fokozzák tovább.

Annak érdekében, hogy BMW M4 DTM Champion Edition modelljük kiemelkedő teljesítményét a legintenzívebb módon megtapasztalják, a különleges kiadás 23 leendő tulajdonosát egy speciális élményre invitálja a BMW: részt vehetnek egy exkluzív, versenypályára szervezett vezetéstechnikai tréningen, a friss DTM-világbajnok társaságában. A tréningnek a Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkja ad majd otthont, ahova a BMW M modellek mindegyikét kigurítják a fejlesztési fázisokban, hogy versenypályán is bizonyítsák rátermettségüket.


Forrás: Holvezessek.hu

Szólj hozzá a cikkhez!

 

Toyo Tires Saisonfinale, Red Bull Ring (A)

.

Program:

szeptember 26., szombat

08:00 Időmérő 1

14:20 Verseny, 15. forduló

bővebben

szeptember 27., vasárnap

10:15 Időmérő 2

15:35 Verseny, 16. forduló

bővebben

Hátralévő idő:

Közelgő események